Τι μπορούμε να κάνουμε ως καταναλωτές για να αντιμετωπιστεί η κρίση της κλιματικής αλλαγής

Πέντε τρόποι για να κάνουμε τη διαφορά.
.
.
gan chaonan via Getty Images

Ως καταναλωτές πρέπει να εκτιμήσουμε τη σχέση μεταξύ της συμπεριφοράς μας και των επιπτώσεών της στο περιβάλλον. Οι καταναλωτές ευθύνονται για το 60-70% όλων των άμεσων και έμμεσων εκπομπών.

Ο αντίκτυπος ποικίλλει, ανάλογα με το επίπεδο εισοδήματος. Υπάρχει τουλάχιστον δεκαπλάσια διαφορά στο αποτύπωμα άνθρακα μεταξύ των νοικοκυριών χαμηλού και υψηλού εισοδήματος.

Σύμφωνα με τα Global Demographics, το 21% των νοικοκυριών αντιπροσωπεύει το 61% του συνολικού παγκόσμιου εισοδήματος. Ένα νοικοκυριό χαρακτηρίζεται ως υψηλό εισόδημα παγκοσμίως, όταν βγάζει ετησίως 38.000 δολάρια ή περισσότερα.

Ως εκ τούτου, είναι ανάγκη όλοι οι καταναλωτές υψηλού εισοδήματος και υψηλού κόστους να επιλέγουν, να αγοράζουν και να χρησιμοποιούν όλα τα αγαθά με τρόπο που να ταιριάζει στις κλιματικές φιλοδοξίες όλων μας.

Είναι σαφές ότι η δράση των καταναλωτών δεν είναι ο μόνος τρόπος μετριασμού της κλιματικής αλλαγής. Θα χρειαστούμε, επίσης, όλες τις πιθανές προσπάθειες και βελτιώσεις από κυβερνήσεις και βιομηχανίες. Ωστόσο, δεδομένου ότι τα νοικοκυριά είναι υπεύθυνα για τα δύο τρίτα όλων των άμεσων και έμμεσων εκπομπών, πιστεύεται ότι οι καταναλωτές πρέπει να αποτελέσουν μεγάλο μέρος αυτής της αλλαγής.

Πέντε τρόποι που μπορούν να φέρουν την αλλαγή

1) Κατανοούμε τις δικές μας, άμεσες και έμμεσες εκπομπές. Υπάρχουν διάφοροι υπολογιστές αποτυπώματος άνθρακα, όπως footprintcalculator.org, conservation.org. Κάθε ένα έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά όλα έχουν σταθερά αποτελέσματα.

2) Προσπαθούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση σε πληροφορίες. Σήμερα, είναι συχνά δύσκολο να κατανοήσουμε τον αντίκτυπο των προϊόντων που αγοράζουμε. Μπορείτε να πείτε ποιο μήλο στο συνηθισμένο μανάβικο σας είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον; Ή αν είναι όλα τα ρούχα, τα αυτοκίνητα, το κρέας, τα ηλεκτρονικά και οι υπηρεσίες cloud - για να μην αναφέρουμε τη χρήση ενέργειας;

Οι εταιρείες Trailblazing παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το αποτύπωμα άνθρακα για να βοηθήσουν στη λήψη καλύτερων επιλογών, ωστόσο δεν είναι ακόμη μια γενική πρακτική. Ας ελπίσουμε ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών θα αξιοποιήσει πρωτοβουλίες όπως το Open Footprint Forum για να αυξήσει την ακρίβεια και τη διαφάνεια σχετικά με τη μέτρηση του κλάδου και την αναφορά περιβαλλοντικών αποτυπωμάτων.

Πρέπει να γίνουν περισσότερα σε αυτόν τον χώρο και οι κυβερνήσεις πρέπει να διαδραματίσουν μεγάλο ρόλο. Σύμφωνα με την έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, το 72% των πολιτών της ΕΕ συμφωνεί ότι οι πληροφορίες για το αποτύπωμα άνθρακα για τα προϊόντα πρέπει να είναι υποχρεωτικές. Χρειάζεται ένα σύστημα ενημέρωσης των καταναλωτών, πιθανώς μέσω ετικετών αποτυπώματος άνθρακα. Οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην εισαγωγή τέτοιων προτύπων επισήμανσης για χρήση από τις βιομηχανίες. Εν τω μεταξύ, αναζητήστε τις πληροφορίες καθώς είναι όλο και περισσότερο διαθέσιμες.

3) Να κάνουμε καλύτερες καταναλωτικές επιλογές. Για παράδειγμα, κοιτάζοντας το μενού Just Salad, μία από τις επιλογές που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι μεταξύ της Maple Crispy Chicken Salad και της Chicken Pitta Salad. Και οι δύο περιλαμβάνουν κοτόπουλο και και οι δύο περιέχουν παρόμοιες θερμίδες. Ωστόσο, το αποτύπωμα άνθρακα του δεύτερου είναι 60% μεγαλύτερο από το πρώτο. Θα μπορούσαμε να κάνουμε το ίδιο για όλες τις επιλογές μας.

4) Να είμαστε έτοιμοι να πληρώσουμε για αυτό. Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας, συχνά δεν είναι φθηνότερα από εκείνα των υψηλών ρυπογόνων.

5) Να βοηθήσουμε τους άλλους να αυξήσουν την ευαισθητοποίησή τους. Να βεβαιωθούμε ότι η οικογένειά μας κατανοεί τον αντίκτυπό τους. Αν τους βοηθήσουμε να κάνουν καλύτερες επιλογές, θα πολλαπλασιάσουμε τον αντίκτυπό μας.

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η αντιμετώπιση της αλλαγής του κλίματος είναι ευθύνη των κυβερνήσεων και των βιομηχανιών. Κάθε ένας από αυτούς τους ενδιαφερόμενους φορείς μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Οι κυβερνήσεις πρέπει να ενεργοποιήσουν και να εκπαιδεύσουν και οι βιομηχανίες πρέπει να καθαρίσουν τις δραστηριότητές τους και να παραδώσουν βιώσιμα προϊόντα, μαζί με περισσότερες πληροφορίες.

Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές μπορούν επίσης να ηγηθούν της ”επανάστασης”. Όσο περισσότερο καταναλώνει ένα άτομο, τόσο μεγαλύτερη ευθύνη έχει. Έτσι, ας ευαισθητοποιήσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους, ας αναζητήσουμε πληροφορίες, ας κάνουμε προσεκτικές επιλογές και ας δημιουργήσουμε ζήτηση για καλύτερα προϊόντα. Εάν μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά, είμαστε έτοιμοι να πληρώσουμε περισσότερα.

Όταν οι καταναλωτές το κάνουν αυτό, θα ακολουθήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι εταιρείες πετρελαίου και οι παραγωγοί κρέατος.

ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ

Δημοφιλή